woensdag 14 april 2004

BEN HEMELAAR 1928-2004


R.K. Begraafplaats Buitenveldert - foto Irene Hemelaar

Oom Ben was een prachtkerel, iemand die de positieve kant van het leven kon zien en dat ook naar zijn omgeving uitstraalde. Familie en bekenden beschouwen zijn overlijden als een groot verlies, en mogelijk houdt dit weblog de herinnering aan deze dierbare Amsterdammer een beetje levend. Behalve herinneringen aan Ben Hemelaar zelf, ook aandacht voor zaken die hij meemaakte of die hem bezighielden, anekdoten en aanverwante nostalgische zaken.
De titel 'Welkom bij Ome Ben' verwijst naar Oom Bens gastvrije natuur. Mocht je herinneringen aan hem hebben, stuur gerust een reactie.

9 opmerkingen:

  1. Een prachtig graf waar jullie oom en vader in liggen. Ze hebben beiden toch een mooie leeftijd bereikt.
    2007-12-21

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal,
    Vandaag een herinnering aan oom Ben, zijn sterfdag is vandaag al weer 7 jaar terug, een grote schok toen. Bij ieder overlijden worden herinneringen geboren, en die zijn er genoeg!! Vandaag zou mijn broer Frank 67 jaar zijn geworden!! Hij overleed 3 februari 2009.
    Wat ik toch apart vind is, dat oom Ben 14 april op Frank zijn verjaardag overlijdt, en Frank 3 februari op tante Jo haar verjaardag overlijdt. De volgende dag 4 februari overleed tante Jo, aan wie ik ook veel goede herinneringen bewaar.
    Voor mij een dag met veel gedachten.
    Vriendelijke groet,
    Ria.
    2011-04-14

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ria, goed dat je dit in herinnering brengt, want hier wordt vaak aandacht aan verjaardagen besteed, maar de sterfdagen zijn niet minder belangrijk. Inderdaad opmerkelijk dat die dagen samenvallen, nooit bij stil gestaan.
    Vriendelijke groet,
    2011-04-14

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan iemand mij vertellen hoe ik foto's kan insturen, emailadres oid.
    Dank,
    Nico.
    2011-07-03

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Nico, bedankt voor je reactie. Een e-mailadres voor foto's en/of herinneringen is naar je onderweg.
    Hartelijke groet,
    Henk.
    2011-07-03

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ome Ben zijn geboortedag, vandaag zou hij 83 jaar geworden zijn.
    Ik denk altijd nog hoe een gezellige lieve oom het was, fijne herinneringen hoor.
    Vooral omdat ik altijd zijn Saartje was.
    Vriendelijke groet, Ria.
    2011-10-05

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vandaag weer een herinnering aan oom Ben, zijn verjaardag 84 jaar. Ik zat gisteren in de tram richting Vijzelstraat, kijk de kant van de Nwe Looierstraat op en zeg dan in mijzelf: Ome Ben, het is nog steeds een grote bouwkeet hier hoor!!
    Vriendelijke groet, Ria.
    2012-10-05

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ome Ben drop, iemand die altijd in mijn hart zal zijn.
    Vele mooie herinneringen, iets waarvan anderen alleen kunnen dromen.
    Als een vader kon hij er voor je zijn, soms wilde je als kind wel eens dat ome Ben je vader was, omdat hij de dingen van alle kanten kon bekijken.
    Ook hoe jij tegen de dingen aan keek.
    En ome Ben daar kon je geheimpjes mee delen....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Myria, helemaal mee eens: een onvergetelijke oom.

    BeantwoordenVerwijderen